Müşteriyi Başarıya Taşımak


FranklinCovey’de bizim, çok basit bir satış felsefemiz vardır; müşterinin başarılı olmasına ne kadar çok odaklanırsan, o kadar çok başarılı olursun.

Müşteriyi Başarıya Taşımak (MBT) satışın insani kısmı ile daha çok ilgilenerek, satıcıların ‘güvenilir danışman’ olmaları için gerekli olan bakış açısını kazanmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Program, önce müşterinin ihtiyaçlarını belirleyip, daha sonra da iki taraf için kazan-kazan sonuçlara ulaşmak için gereken becerileri kazandırmayı amaçlar.

Müşterilerinin kazanmalarına odaklanan kurumlar, aşağıdaki alanlarda başarılı olarak, rakiplerinin önüne geçip daha çok satış yapacaklar, karlılığı artıracaklar ve uzun dönemde sürdürülebilir bir kar dengesi sağlayacaklardır;

1) Müşterinin başarmasına odaklanıldığından güven artacak, maliyetler düşecek ve hızlı sonuçlar alınmaya başlayacaklardır.

2) Satıcı-Alıcı ilişkisinin önüne geçerek, uzun dönemli stratejik partnerler olacaklardır,

3) Doğru ve etkin sorular sorup, müşteriyi gerçekten dinleyerek, müşterilerinin değerli hissetmelerini sağlayacaklardır.

4) Müşterilerinin satın alma kriterlerinin tamamını karşılayan ve beklediği sonuçlara ulaşmalarını sağlayan çözümler sunabileceklerdir,

5) Müşterilerinin karar vermeleri için gereken ortamı ve koşulları sağlayarak, her zaman müşterinin yanında olacaklardır,

6) Değer yaratan müzakerelerde bulunacaklardır,

7) Müşterinin memnun olacağı yeni iş fırsatları yaratacaklardır.

Müşteriyi Başarıya Taşımak eğitim programı, 3 modülden oluşmaktadı

Satışın ilk adımı doğru müşteriyi bulmaktır. Satış Kanalını Doldurmak modülü, işte tam bu noktada satış liderlerinin ve onların değerli ekiplerinin yardımına koşarak, önceliklerini doğru belirlemeye ve yeni müşteri bulma çabalarından en verimli şekilde sonuç almaya odaklanmaktır.

Fırsatları Değerlendirmek modülü, müşterilerinin ihtiyaçlarını ortaya çıkarma ve bu ihtiyaçları doğru anlayarak, müşterinin ihtiyacını tam olarak karşılayan çözümler bulmaya odaklanmaktır. Sonuç; daha kısa süren satış döngüsü, artan müşteri bağlılığı ve memnuniyeti ve artan karlılık oranıdır.

Satışı Kapamak modülünün tek amacı, satıcıların kazanma oranlarını ciddi ve sürdürülebilir şekilde artırmaktır. Kazan-Kazan çözümlere ulaşabilmek için, müşterilerinin doğru karar vermelerini sağlayan ortamı yaratmak için gereken hazırlıkların anlatıldığı, etkisini eğitimin hemen sonundan itibaren gösteren bir çalışmadır.