Beoordelingsgesprek, Performance review

Eğitmenin Alet Çantasında Neler var?

franklincovey Blog Leave a Comment

Gelin şimdi hep birlikte eğitmenin alet çantasında neler var onlara bakalım. Yani sınıf içerisinde eğitim verirken eğitim döngüsünün bir parçası olarak kullanabileceğimiz ve başvurabileceğimiz yöntemler nelerdir? Bugün sıklıkla kullanılan 15 tanesini ele alacağız. Elbette ki yöntemler 15 taneden çok daha fazladır.Eğitimlerde çoğu zaman eğitmenin bir teori ya da bilgi aktardığı bölümler vardır. Peki bunun dışında neler yapılabilir? Örneğin katılımcı kitapçıkları kullanılabilir. Burada ki kitapçıktan kasıt elbette slaytların çıktılarını alıp spiralleyip katılımcıya dağıtılan doküman değil. Slayt ile katılımcı kitapçığının farklı olması gerektiğinde hem fikir olduğumuzu düşünüyorum.  Katılımcılara el notları dağıtabiliriz. Handoutlar… Fiziksel anlamda katılımcının yanıtlaması gereken sorular ya da kitapçığın içinde yer almayan ve uygulama esnasında paylaşmamız gereken dokümanlar olabilir.

Her ne kadar katılımcıların üzerinde stres yaratsa da video kayıtları almak çoğu zaman işe yarar. Katılımcıya, önce sonra çalışmaları yaptırabilmek için ya da bireyin kendini gözlemleyebilmesi için video kamera, kullanılan yöntemlerden biridir.

Çanta ikonu ile belirtilmek istenen iş vakası ve senaryo çalışmalarıdır.

Doğrudan katılımcılara sorular sorabiliriz. Slayt gösterebiliriz. Ya da grup çalışması yaptırabiliriz.

Flipchart kullanmak ayrı bir beceridir. Birçok slayt ile aktaracağınız bilgi yerine ya da anlatımınızı görselleştirmek için bugün flipchart kullanıyoruz. Flipchart kullanımı için temel birkaç ipucu vermek gerekirse öncelikle eğitmenin kalın uçlu bir markör kullanması gerekir. Standart markörlerin ucu ne yazık ki flipchartta kullanmak için uygun değildir. Aslında onlar beyaz yazı tahtası markörleridir. Her zaman büyük harf kullanmalısınız. Her ne kadar okunaklı yazdığınızı düşünüyor olsanız da uzaktan okunabilmesi için mutlaka büyük harfle kullanılmalıdır. Eğer daha fazla ilgi duyuyor iseniz flipchart becerileri üzerine  eğitim programlarına katılabilirsiniz. “Ben çöp adam bile çizemem.” diyen eğitmenler bile birkaç pratik ipucu ile çok daha etkili flipchartlar hazırlayabilmektedir.

Katılımcılara bilgi notu ilave not dağıtılabilir. Katılımcılar kitapçık dağıtıldığında hızlıca kitapçığı alıp inceleme eğilimindedirler. Bu yöntemin avantajı merak uyandırarak katılımcının bilgiyi satın almasını sağlamaktır.

Video göstermek yine sıklıkla başvurulan yöntemlerden biridir. Ancak eğitmenin videoyu seçerken  konuya uygunluğunun yanı sıra fikri mülkiyet haklarını da göz önünde bulundurması gerekir..

Gruplar için sohbet/tartışma ortamı yaratmak da modere ettiğiniz, önceden planlanmış sürelerle paylaşımları desteklemektedir.

Katılımcının bireysel olarak sunum yaptığı durumlar olabilir. Bu yöntemde katılımcı bireysel olarak ya da grup olarak hazırlanabilir. Sonunda gruptan bir kişi belirlenir ve diğer gruplarla paylaşmak üzere bir sunum yapar .

Yine sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri canlandırma ya da role playdir. Bu yöntem önceden hazırlık gerektirir. Belirlenmiş bir senaryo üzerinden birkaç katılımcının sahneye çıkıp durumu ya da olayı canlandırmasını talep edilir.

Sonuncusu da bireyin kendi kendine yapacağı çalışmalardır.

Sunumun başında paylaştığımız gibi sizlerden beklentimiz eğitmenin alet çantasında olması gereken diğer yöntemleri de bizlerle paylaşmanız…

Ozerkucuk

 

 

Özer KOÇ FranklinCovey Türkiye Eğitmeni ve Fasilitasyon Lideri

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Anti Spam: *