FranklinCovey Hakkında ve Tarihçesi


HİKAYEMİZ:

Bundan tam 30 yıl önce Stephen R. Covey ve Hyrum Smith, insanların ve kuruluşların üretkenliğini artırmak adına onlara yardım etmek için ayrı ayrı çalışırlarken, her ikisi de ortak bir sorunun varlığını tespit etti: İnsan sorunu. Liderlik geliştirme programlarına odaklanan Stephen, insanların tutkuları doğrultusunda ilerlerken elde etmek istedikleri basarının gerçekleşmesini saglayacak temel prensipleri çoğu zaman çiğnediklerini gözlemledi. Bu kişilerin kendilerini değiştirmek yerine, şartlarını, sonuçları ve iş arkadaşlarını değiştirmeye çalıştıklarını ve bu beklentide olduklarını anladı. Üretkenlik alanında çalısmalarını sürdüren Hyrum ise, insanların kendileri için önemli hedefler belirlediğini, fakat bu hedeflere ulaşmak için gerekli ilkeleri, teknik bilgileri, süreçleri ve araçları kavrama konusunda yetersizlikleri olduğunu gördü.

Stephen ve Hyrum, bu sorunların temel çözümünün, insanların kendi davranışlarını değiştirmelerine yardım etmekten geçtiğini fark etti. Bununla birlikte, yıllar süren deneme, araştırma ve deneyimleri sonucunda, uzun soluklu davranış değişimini sağlamak için yalnızca eğitimin yeterli olmadığını, bireylerin ve şirketlerin yeni düşünce biçimlerini benimseyerek, öğrendikleri yeni ve daha iyi olan davranışları alışkanlık haline gelene kadar uygulamaları gerektiğini anladılar.
Stephen tüm bulgularını, yayınlandıktan sonra dünyanın en ilham verici kitaplarından biri haline gelen Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı adlı kitabında topladı. Hyrum ise, planlama süreçlerine sonuç odaklı bir yaklaşım kazandırarak bireyler ile şirketlerin yaklaşımlarını artan üretkenliğe odaklanma yönünde değiştiren ve tüm dünyayı kasıp kavuran Franklin Planlama Sistemi’ni hayata geçirdi.

Bu süreçte dünya çapında daha fazla kişiye ulaşmak için her ikisi de farklı şirketler kurdular: Covey Leadership Center ve FranklinQuest. 1997 yılında bu iki şirketin birleşmesiyle FranklinCovey’in de temelleri atıldı.
Bugün FranklinCovey, insan davranışlarında kalıcı etki bırakacak değişimler yaratma konusunda şirketlere yardım eden bir dünya lideri. Bu tür bir değişim, çoğu zaman iş dünyasının karsılaştığı en büyük zorluklardan biridir, fakat gerçekleştiğinde, aynı zamanda en uzun ömürlü rekabet avantajlarından biri haline gelir. Bir şirketin stratejisini açıklaması başka bir şey; insanların davranışlarını ve şirket kültürünü bu strateji doğrultusunda şekillendirmesi başka bir şeydir. Stephen ve Hyrum’un geliştirdiği liderlik ve üretkenlik temelleri üzerinde yükselen FranklinCovey’in güçlü uzmanlığı, günümüzde yedi kritik noktada şirketlerin ve bireylerin davranışlarını süreklilik arz edecek şekilde değiştirme konusunda yol gösteriyor: Liderlik, uygulama, üretkenlik, güven, satış performansı, müşteri sadakati ve eğitim.
Peki ya sonuç? Müşterilerimizin hayat verdiği ayırt edici kurumsal kültürün temeli; tüm paydaşlar için ölçülebilir, gelişmiş sonuçlar üreten ve güven inşa eden etkili liderler ile yüksek performans ve işbirliği ruhuyla çalışan bireyler… İşte bu kültürler de, şirketlerin en büyük rekabet avantajı.

Bugün 150 ülkede çalışmalarını sürdüren FranklinCovey, 2.000’i aşkın çalışanıyla dünya çapında büyümeye devam ediyor ve insanlarla birlikte şirketlerin içindeki mükemmelliği ortaya çıkarma misyonunu sürdürüyor. FranklinCovey olarak müşterilerimize, sarsılmaz temeller üzerinde inşa edilmiş ilkeler ve başarısı kanıtlanmıs uygulamalar doğrultusunda geliştirdiğimiz içerik, araç ve yöntemlerin yanı sıra, fikir liderliği desteği ve farklı eğitimler de sunuyoruz.
Nihai hedefimiz, yalnızca insanların ve şirketlerin kademeli olarak artan sonuçlar elde etmelerine
yardımcı olmak değil, aynı zamanda dönüşümsel sonuçlara imza atmalarını sağlamak. Amaçlarını hayata geçirme sürecinde kendilerine destek olma fırsatını bize veren dünya çapındaki binlerce müşterimize şükranlarımızı sunuyoruz.



Kurumumuzla ilgili neredeyse herşey – stratejilerimiz, ürünlerimiz ve sistemlerimizde dahil olmak üzere- kopyalanabilir. Sadece biri hariç:

Kişilerin yarattığı etki.

Kültür, mutlak rekabet avantajı sağlar.