Birçoğumuz pandemi döneminde bir süre daha evde aynı anda birden fazla rol oynamaya devam edeceğiz. Sağlıklı ve üretken kalmak için bu ipuçlarını göz önünde bulundurmak faydalı olabilir.

Bir an durun ve derin bir nefes alın. Hala küresel bir pandeminin ortasındayız. Aşıların gelmesiyle ilgili iyi haberler olsa da, mevcut durumumuzu pek değiştirmiyor. Birçoğumuz bir süre daha evde aynı anda birden fazla rol oynayarak çalışmaya devam edeceğiz gibi duruyor.

 

Kendimizi iyi hissetmek ve kendimize iyilik yapmak için iş-yaşam dengesine ihtiyacımız var. İş-yaşam dengesi “olması güzel bir şey değildir” – OLMAZSA OLMAZDIR.

Önemli soru: Aklımı nasıl koruyabilirim ve sağlıklı bir iş-yaşam dengesini nasıl sürdürebilirim?

İşte size odaklanmanız gereken ipuçları;

  1. Evdeki ofisinizi tasarlayın. “Geçici” diye düşünmek yerine kalıcı olduğunu düşünerek hareket etmeye ihtiyaç var. Bu alanı başkalarıyla paylaşıyor olsanız bile, burası sizin performans göstereceğiniz yaratıcı beyninizi kullanacağız alan. Bu alanın mümkün olduğunca dikkat dağıtıcı unsurlardan uzak olması gerekmektedir ve önemli soru. “Bu alan bana enerji veriyor mu? Özel yaratıcı alanım gibi hissetmek için ne yapabilirim?
  2. Sınırları belirleyin. İş gününüze net bir başlangıç ve bitiş noktası belirleyin. Araştırmalar, günlük işe gidip gelmeyi ortadan kaldırmanın çoğumuz için bir kazanç olduğunu gösteriyor. Buna rağmen planlama yapma alışkanlığını artırmak, bazen hayır diyebilmek işe yarıyor. Evdeki ofisin sınırlarını neresi olduğunu tüm aile üyelerinin bilmesi sağlamak da diğer sınırları belirleme alanıdır.
  3. Hareket edin. Düzgün hareket etmeden dört saat oturmanın hayatımızı 11 dakika kısaltabileceği söyleniyor. Ayakta masa kullanma, ev ofisinizin yanında yoga matı veya egzersiz aletleri bulundurma, ayakta telefon görüşmesi yapma, ayaklara ağırlık bağlama, yemek öncesi aile ile dans, evde yürüme yarışması, evde ebelemece oynamak😊 vb işinize yarayabilir. Spor yapmak için illaki spor salonuna mı gitmek gerekir acaba?
  4. Sükunet anları bulun. Evden çalışmanın bir avantajı, oturup bir anlığına gözlerinizi kapatırsanız kimse fark etmez. Sessiz bir köşe bulun ve oturup düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Olayları yeni bir perspektiften görmek yeni fikirler üretmenize yardımcı olabilir. Önemli bir toplantıdan önce sessiz bir yürüyüşe çıkın. Durgunluk, daha iyi kararlar vermemize yardımcı olan bir alan yaratır. Gün içinde yarım saatliğine uyumayı deneyebilir misiniz? Yaratıcılığınıza katkı sağlayacaktır.
  5. Başkalarıyla bağlantı kurun. Sanal kahve molaları, uzun zamandır görüşmediğiniz kişilerle bir araya gelmek veya telefonla görüşmek, yeni bağlar kurmak yeni paylaşımlarda bulunmak işinize yarayacaktır. “Bağlantı kurmak için bir araya gelmek gerekir” bakış açısını değiştirmeye ne dersiniz.
  6. Son olarak, kendinize bu salgının sonsuza dek sürmeyeceğini hatırlatın. Bir derin nefes daha alın ve şu anda yaşadığın hayatın getirilerini düşünün. Kendiniz ve çevrenizdeki insanlar için neyin olumlu olduğunu tanımlayın. Mutlaka kendiniz ile ilgili fark ettiğiniz, öğrendiğiniz ve şükredecek ne var lütfen bulmaya çalışın.

 

Kaynak Makale:

https://enterprisersproject.com/article/2020/11/how-redefine-work-life-balance-during-pandemic

 

Alper Arıduru

FranklinCovey Türkiye Liderlik Uygulama Lideri & Fasilitatör