Uzaktan yönetim sorununuz olduğunu mu düşünüyorsunuz?

Belki de daha çevik bir liderlik modeline ihtiyacınız vardır veya size yardımcı olabilecek bu altı tüyo, uzak olsanız da olmasanız sizi de etkili çalışır hale getirecektir.

İşte uzaktan çalışmayla ilgili küçük bir sır. Ekipleri uzaktan yönetmek, sahada yönetmekten çok da farklı değildir. Farklı görünmesinin nedeni, kötü yönetimin olumsuz etkisinin ekipler uzaktan çalışırken daha da belirgin hale gelmesidir.

Aşağıdaki basit model, yönetiminizi ve ekibinizin sonuçlarını iyileştirmek için altı temel liderlik sürecini ve ilgili önerileri tanımlar. Bu altı basit süreç, fiziksel yakınlıktan bağımsız olarak çalışır ve uzaktan yönetim sorunlarınızı tamamen ortadan kaldırabilir.

1.Stratejik amacınızı netleştirin.

Haklı olmak yeterli değildir – aynı zamanda yardımcı olmanız da gerekir. İnsanlar haklı olduğunuz için takip etmeyecekler. Liderliğinizi ancak ve ancak kendilerine ve organizasyona yardımcı olacağını düşünürlerse takip ederler.

Bire bir görüşme için bile stratejik amacınızı netleştirin. Belki bir ilişkiyi güçlendirmek veya acil bir karar üzerinde anlaşmaya varmak istiyorsunuz ya da ekip uyumunu iyileştirmek.  Bu bir proje teslim tarihini sonuçlandırmaktan daha önemlidir. Ayrıca, sadece sizin için en önemli olanı netleştirin. Bu, iyi bir öncelik yönetimi yapmanızı sağlar. Unutmayın her gün ve dakika yöneticiler, meslektaşlar, astlar, eşler, çocuklar, arkadaşlar, müşteriler ve satıcılardan talepler alabilirsiniz – tüm bu talepleri bir yapılacaklar listesine atarsanız, hiçbir zaman tamamlayamaz ve bunalırsınız. Sürekli mücadele edersiniz. Verimli sonuçlar elde etmek istiyorsanız “stratejik” amacınızı belirleyin.

2.Önceliklendirin.

İşleri doğru yapmak yeterli değildir – aynı zamanda doğru şeyleri de yapmanız gerekir. Odağınızı ve enerjinizi yönetirseniz daha etkili olacaksınız. Her zaman yapacak çok şey vardır. Stratejik niyetinize göre neyin en önemli olduğunu seçin. Bugün başarmanız veya ele almanız gereken en önemli üç şey nedir? Günün erken saatlerinde kaliteli zaman ayırın.  Kısa bir önemli hedefler listesi tutun ama sınır koymayı unutmayın. Öğeleri her gün sıralayın, böylece ilk üçünüzün hangileri olduğunu bilirsiniz. Daha sonra onları ilerletmek için 30 ila 120 dakika odaklanarak çalışın. En önemli şeylere çaba harcadıktan sonra, günün geri kalanını başka şeyler için geçirebilirsiniz. Ama önce en önemli olanı yapın.

3.Yetki verip işleri halletmek yeterli değildir…

Aynı zamanda insanlarınızı da büyütmeniz/geliştirmeniz gerekir. Muhtemelen kendiniz daha hızlı yapabilirsiniz. Ancak başkalarına öğretmek onların gelişimine yardımcı olur ve ekibinizin daha iyi sonuçlar elde etme becerisini artırır. Herhangi bir göreve başlamadan önce kendinize şunu sorun: Bunu benden başka kim yapabilir? Ekip üyelerinizden birinden bunu yapmasını isteyebilir misiniz, yoksa bir dahaki sefere yapabilmeleri için onlara öğretebilir misiniz? Peki ya başka bir departmandaki meslektaş, onlar size yardımcı olabilir mi? Elbette, her şeyin bir başkası tarafından yapılabileceği anlamına gelmemeli. Size gelen her “yapılacaklar” için asla otomatik olarak yetki vermeyin.Doğru işleri, doğru kişilerden istemeye çalışın.

4.Sorumluluk yaratın işi devretmek yeterli değildir…

Ayrıca işin tamamlanmasını sağlamanız gerekir. Çok fazla yönetici olması gerekenden çok daha azını yetkilendiriyor çünkü ekipleri bekledikleri sonuçları vermiyor. Ekibinizin hesap verebilirliğini artırmanın üç adımı:

  • Ne beklediğiniz ve ne zaman beklediğiniz konusunda net olun. Bildiklerini asla varsaymayın: İş başlamadan önce beklentilerinizi netleştirin ve anlaşılıp anlaşılmadığını sorun.
  • Ekip üyeniz ne kadar az deneyimli ise o kadar sık ​​kontrol etmelisiniz. Motivasyonu en üst düzeye çıkarmak için geri bildirim verin. Unutmayın yeni beceriler yönlendirici ve destekleyici geri bildirim ile sağlanabilir.
  • Kişinin yetkinliğine dayalı kontrol noktaları belirleyin. İşlerin nasıl gittiğini sormayın ve “iyi” yi yanıt olarak kabul edin ancak ayrıntıları da Sormak için asla işin bitmesini beklemeyin.
5.Performansı yönetin, sadece geri bildirim vermek yeterli değildir…

Aynı zamanda davranış değişikliklerini de sağlamanız gerekir. Birçok  takım yöneticisi, ekip üyelerinin performansını iyileştirmek için uğraşıyor. Düşük performans çok uzun süre devam ettiğinde, kendinizi sorunları düzeltmek için çok daha fazla zaman harcarken ve yapmamanız gereken işleri üstlenirken bulabilirsiniz. Bu, performansı ölçmek ve düzeltmek için güçlü bir temel oluşturmadığınızda gerçekleşir. Yukarıdaki dört öneriyi uygulayarak, performans yönetimini basit, rahat ve sürekli bir iyileştirme sürecine dönüştürebilirsiniz.

6.İletişim kurun.

Açık olmak yeterli değildir – aynı zamanda anlaşılmanız da gerekir. Etkisiz iletişim nedeniyle her gün ne kadar çaba harcıyorsunuz? Yetersiz iletişim, yinelenen çabalara, zaman ve enerjinin boşa harcanmasına, teslim tarihlerinin kaçırılmasına ve daha fazlasına yol açar. İletişimi insanlara gönderdiğiniz mesajlar olarak düşünmeyi bırakın. Bunun yerine, insanlarla etkileşim kurmayı düşünün. Karşınızdakinin duygu ve düşüncelerini saygı ile dinleyin ve odağınıza onu alın, sessizlikten korkmayın. Karşınızdakini sadece cevap vermek için dinlemek, etkin iletişim kurduğunuz anlamına gelmeyecektir.

Uzak olsun ya da olmasın bu yöntemleri tekrarlayın. Uzaktan yönetimi şirket içinden daha zor buluyorsanız, bu altı yöntem, temel yönetim becerilerinizi güçlendirmek ve karşılaştığınız bazı zorlukların hafifletilmesine yardımcı olabilir.

 

Kaynak: https://enterprisersproject.com/article/2020/12/remote-work-tips-for-struggling-managers

 

 

Alper Güney

FranklinCovey Türkiye Verimlilik ve Satış Yönetimi Uygulama Lideri