Öngörülemeyen Zamanlarda Liderlik
24/03/2020
Küresel olarak belirsizlikler yaşadığımız bir dönem içindeyiz. Böyle dönemlerde liderlerin önünde iki seçenek bulunuyor: Biri hiçbir aksiyon almadan, belirsizliğin kuruma, çalışanlara zarar vermesine göz yummak; diğeri ise korku ve paniği motivasyona dönüştürmek, belirsizliği güveni arttırmak için kullanmak ve tüm ekibi daha az imkanla daha çok şey başarmaya hazırlamak…
FranklinCovey’in kurucularından Stephen R. Covey öngörülemeyen zamanlarda sonuca ulaşmak için dört prensip olduğunu aktarıyor:
1.Öncelikli İşleri Kusursuz Biçimde Gerçekleştirin: Bir işi bitirmek için harekete geçmeden önce ekibinizle bir araya gelerek hem sınırlarınızı hem de kaynaklarınızı belirleyin ve gerçekçi bir hedefe doğru tam hız ilerleyin. Projenizle bağlantısı olan herkesin, ihtiyaçlarına ve becerilerine uyumlu bir planın var olduğundan emin olmasını sağlayın. Tavırlarınıza özen gösterin. Doğru bir duruşla tüm çabaları destekleyin. Her şey hazır olduğunda, uygulamaya geçin.
2.Güvenin Hızıyla İlerleyin: Bir kurumun veya şirketin yöneticisi olarak, bütün eylemlerin merkezinde olun. Siz kazan-kazan durumu yaratmaya çalışırsanız, çalışanlarınız da aynısını yapacaktır. Tüm planlarınız herkes tarafından bilinmeli ki beyin fırtınası ortamı oluşabilsin. Herkes çözüm arayışı içinde olursa sonuca ulaşma şansınız da artacaktır. Başarı elde etmek için devasa adımlar atmanıza gerek yok. Lider olarak, güveni ve kararlılığı tekrar alevlendirebilmek için bazı basit kuralları takip etmeniz yeterli; şeffaf olun, verdiğiniz sözleri tutun ve ekibinizi yüceltin.
3.Az Kaynakla Çok İş Başarın: Değer yaratma sürecindeki olmazsa olmaz aktiviteleri tanımlayın. Pek çok yönetici krizlerle, satışların azalmasıyla veya şirketin gidişatını kötü etkileyen gelişmelerle başa çıkamaz. Az kaynakla çok iş başarmak kolay olmayabilir fakat becerikli liderler krizleri iki şekilde yönetir:
*İki taraflı sadakatin önemine vurgu yaparak (müşteriler ve çalışanlar için)
*Hedefler konusunda herkesin hemfikir olmasını sağlayarak
4.Korkuyu Azaltın: Çalışanlarınızdan en iyi sonuçları almak istiyorsanız, potansiyellerini sonuna kadar kullanmalarına yardımcı olmalısınız. Bu, genellikle birkaç günde gerçekleşmez. Öte yandan onların da gelirini etkileyen ekonomik kriz dönemlerinde bunu yapmak daha da zordur. Enerjilerini verimli işlere odaklamalarını ve gelecekleri için kontrolü ele almalarını siz sağlayabilirsiniz.
Özetle öngörülemeyen zamanlarda öngörülebilir sonuçlar elde etmek için doğru tavrı benimseyin, ekibinizin daha iyi hissetmesini sağlayın ve başarıya ulaşmak için pozitif olun. Gerisi çorap söküğü gibi gelecektir.