3. Alışkanlık: Önemli İşlere Öncelik Ver®
Kişisel Yönetim Alışkanlığı
3. Alışkanlık: Önemli İşlere Öncelik Ver, ilke merkezli olmaya yönelik bağımsız iradenin kullanılmasıdır. 3. Alışkanlık, 1. ve 2. Alışkanlıkların pratik olarak yerine getirilmesidir. 1. Alışkanlık şöyle der: “Sen yaratıcısın. Sen yetkilisin.” 2. Alışkanlık, hayal gücüne dayalı ilk zihinsel yaratımdır, ne olabileceğinizi tasavvur etme yeteneğidir. 3. Alışkanlık, ikinci yaratımdır, fiziksel yaratımdır.
Bu alışkanlık, 1. ve 2. Alışkanlıkların bir araya geldiği yerdir. Gün be gün, an be an gerçekleşir. Zaman yönetimi ile ilgili birçok soruyu ele alır. Ama hepsi bu kadar değil; 3. alışkanlık aynı zamanda yaşam yönetimiyle de ilgilidir; amacınız, değerleriniz, rolleriniz ve öncelikleriniz. “Önemli işler” nedir? Önemli işler, en değerli bulduğunuz şeylerdir. Eğer önemli işlere öncelik veriyorsanız, zamanı ve olayları 2. Alışkanlıkta belirlediğiniz kişisel önceliklere göre organize ediyor ve yönetiyorsunuz demektir.
Ücretsiz Rehber
Zamanınızı Bir Profesyonel Gibi Yönetin: En Önemli Şeyi Yapmak İçin 7 İpucu
Öngörülemeyen olaylara etkili şekillerde yanıt verebilmek için zamanınızı nasıl kullanmanız gerektiğini öğrenin…
Bir Etkinlik İçin Kaydolun
İş Gücünüzün Sosyal-Duygusal Zekasını Arttırmak
7 Alışkanlık ile kişisel değişime dair güçlü derslerin iş gücünüzdeki davranışlarınızı da dönüştürmeye nasıl yardımcı olduğunu öğrenin…
Zaman Yönetiminin Dört Karesi
Bir faaliyeti tanımlayan iki faktöre bağlı olarak (acil ve önemli) zamanımızı dört yoldan biriyle harcıyoruz: Acil, acil müdahale gerektiren anlamına gelir. Acil şeyler bizi etkiler ve genellikle görünürdür. Örneğin, çalan bir telefon acildir. Öte yandan, önemli şeyler sonuçlarla ilgilidir. Misyonumuza, değerlerimize ve yüksek öncelikli hedeflerimize katkıda bulunur. Acil konulara tepki gösteririz. Acil olmayan önemli konular daha fazla inisiyatif, daha fazla proaktiflik gerektirir.
“Önemli şeylere öncelik vermek, en önemli önceliklerinizi organize etmek ve uygulamak anlamına gelir. Gündemler ve sizi çevreleyen güçler tarafından değil, en çok değer verdiğiniz ilkeler tarafından yönlendirilmektir.”
Haftalık Planlama
Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
Kontrol edemedikleriniz yerine kontrol edip etkileyebileceklerinize odaklanın ve harekete geçin.
Net başarı ölçütleri ve bunlara ulaşmak için bir plan tanımlayın.
Acil durumlara sürekli tepki vermek yerine önceliklerinizi belirleyin ve en önemli hedeflerinize ulaşın.
Yüksek güvene dayalı ilişkiler kurarak daha etkili bir şekilde iş birlikleri gerçekleştirin.
İhtiyaçları ve bakış açıları hakkında derin bir anlayış geliştirerek başkalarını etkileyin.
Çeşitlilikten yararlanan ve tüm kilit paydaşları tatmin eden yenilikçi çözümler geliştirin.
Yenilenme aktiviteleri için zaman ayırarak motivasyonu, enerjiyi ve iş/yaşam dengesini artırın.